Van vijftien vrouwen en één man..

9 februari 2023 - Gunjur, Gambia

20230209_123346_copy_1008x756

Na mn laatste missie ' Water voor de vrouwen garden' (story volgt nog) gaan we nog even langs bij een 'marriage'... De groep  vrouwen in 'asobi' - allemaal dragen ze kleding  van dezelfde stof - vliegt overeind om in opdracht van de enige 'man' in hun midden zich op te stellen voor een foto. Het is de tweeede keer sinds gisteren dat ik dit fenomeen tegenkom. Een man die overtuigd homo lijkt te zijn, is het niet. Niet alleen volgens Mama, maar heel TikTok ziet dit als ' gewoon een man die van vrouwen houdt'. Wonderlijk. De houding, de maniertjes, de hoge stem met veel.lucht....ik zou zweren dat hij homo was. Niet dat het ook maar iets uitmaakt voor mij, maar in een moslimland als dit is het onbespreekbaar. En dus bijzonder hoe men de boel verdraait en regelt en hij totaal geaccepteerd de scepter kan zwaaien op TikTok of een huwelijksfeest..

De man van gisteren probeerde ik te verleiden tot een reactie door het over de Rainbow flag te hebben. Wat ie ook ratelde,  hij ging er niet op in.. Wel vertelde hij wijd gebarend dat 'somebody like that' niet bij de familie aan hoefde te kloppen. Maakte hij daarbij nou een sierlijk  de-keel-doorsnijden-gebaar..?!

Verder fotoos van de oudere vrouwen die al  babbelend de ingredienten voor de latere 'kontongo'  klein snijden. Al met al een kleurige boel.. Mama en ik worden onder een boom gezet met een schaal pap op onze knieen.. mmmh!

20230209_123252_copy_1008x75620230209_120102_copy_1008x75620230209_115936_copy_1008x75620230209_120152_copy_1008x756

1. Jopie:
    9 februari 2023
    Wat een belevenis. Hoe smaakte het? Wat was het?
  2. Tineke Kalis:
    9 februari 2023
    Heerlijk: monó.. melk met..... weet ik niet meer.. wel erg zoet. Er hoort sour milk in het midden. Was zeker op..
  3. Aart Kraak:
    14 februari 2023
    Toch geen vellen in je pap, hoop ik?