Oproepje

8 maart 2023 - Diemen, Nederland

IMG-20230307-WA0030

Lieve mensen, betreft ons 13 jarige doodzieke vriendje Mustapha.
Zoals jullie inmiddels weten wordt Mustapha verzorgd door (wijk)verpleegkundige Mariet Knot . Daar zijn we  super blij mee. Twee keer per week liefdevolle aandacht voor zowel hem als moeder Fatou zorgt ervoor dat de afschuwelijke situatie niet totaal uit de klauwen loopt. Fatou begrijpt de uitleg over pijnmedicatie heel goed en geeft 's ochtends, 's middags en 's avonds de best wel heftige pijnstillers. Mariet vraagt elke keer of er verandering is opgetreden qua pijn en verhoogt de dosis zo nodig.  Dat is gisteren weer gebeurd omdat hij nu 's nachts wakker wordt van de pijn omdat de tumoren naar buiten uitbreken.
Nu woont Mariet niet direct in de buurt. Zij neemt 2x per week een taxi ( heel gewoon in Afrika) om naar Mustapha te gaan. Dat gaat in de kosten lopen.  Haar vraag aan mij is dan ook of ik kans zie financiele hulp te zoeken hiervoor. Uiteraard geef ik de eerste zet om de kosten tot nu toe te dekken. Het gaat om oa 500 dal. per week ( 5x €1,65). Het kan gewoon naar de Nederlandse bankrekening van haar stichting overgemaakt worden.
Ik ben ontzettend blij dat we tot nu toe de medicatie bij elkaar kunnen 'ronselen' via verpleegkundigen die in Gambia zijn of er toevallig naartoe komen. Gezien de aard van de medicijnen noem ik geen namen, niet van de pillen maar ook niet van de 'helpers'.
De 'transport' onkosten kunnen per week,  per maand of eenmalig  overgemaakt worden via onderstaand betaalverzoek of direct op de bankrekening van Stichting Smile2Gambia : NL07INGB0006589298
Het is aftrekbaar vd Belasting want ze hebben een Ambi status. Dank alvast, ik hoop op jullie begrip en op altijd weer jullie steun 🧡🙏🧡
Ps mocht er veel binnenkomen : we maken een Mustapha-potje voor 'je-weet-maar-nooit'.. af en toe een extraatje om de moed erin te houden. Of een  plotseling bezoek aan een hospitaal..

Je kunt het bedrag aanpassen en met elke bank in Nederland betalen. Dank je wel!

Klik hieronder:
Donatie kosten Mustapha Manjang

1. Marian:
    8 maart 2023
    Ik vind het zo zielig voor Mustapha; ik moet er niet aan denken wat hij op zijn pad zou krijgen als jij er niet voor hem was geweest. En nu is Mariet er gelukkig. Ik draag hier een bescheiden steentje bij door een donatie.
  2. Tineke Kalis:
    8 maart 2023
    Ik weet wel hoe t eruit gezien had :-( Met name zo blij dat we moeder mee terug hebben op de rails. Zij heeft de dagelijkse zorg, ook voor de andere drie kinderen. Waarvan twee groten zijn, maar goed mee werkend gelukkig.