Uit de hemel gevallen..

15 februari 2023 - Diemen, Nederland

20230215_161609_copy_1156x867De hemel als equivalent van Gambia.. ik had het niet kunnen bedenken. Toch deed ik het, verdwaasd voor het 'fornuis' staand in de keuken. Of hoe heet zo'n electronische bakplaat.. Ik staarde naar de diverse cijfertjes en streepjes op het donkere glas. Hoe gaat zoiets aan? Ik bukte om in de ruimte eronder te kijken. Zat daar soms een stekker? Die zat daar, maar die was weer voor heel iets anders want het snoer verdween door een rafelig gat in de muur. Voorzichtig raakte ik een streepje aan. Niets. Het met koffie en water gevulde espressopotje was geen probleem. Ik was gewend aan  de arme versie van dit blinkende rvs potje. Toch maar op een cijfer drukken dan..? Een helrode 8 blinkte op. Denk denk.. was het niet op 12 dat ik koffie zette? En waar is hier eigenlijk een bakpan?! Gewoon om een ei te bakken. Alle deurtjes opentrekken maar. "Waarom hangt zoiets niet gewoon aan de muur, zoals 'thuis in de roundhut' ?!"  dacht ik verontwaardigd.

Uiteindelijk heb ik twee eieren gebakken en loop met bord en kopje pikzwarte hete koffie naar de handige fauteuil bij het raam. Begin dit te schrijven. Als ik tot de kern wil komen, namelijk vertrek uit Gambia en aankomst in Nederland beschrijven, neem ik eerst een hap brood met gebakken ei. Te laat. Koud geworden. In nog geen 5 minuten ijskoud. De koffie dito.

IMG-20230215-WA0028_copy_540x960Op het aanrecht liggen de boodschappen die buurman/vriend Paul liefdevol heeft uitgekozen. Naast de sinaasappels van Pap  die ik meegenomen heb. Twee werelden..20230215_162552_copy_1156x867

1. Jopie:
    Even wennen begrijp ik.
  2. Tineke Kalis:
    15 februari 2023
    Volkomen de weg kwijt.. eerst maar niks en daarna slapen
  3. Ineke:
    15 februari 2023
    Oh, dat ken ik…dat je de weg kwijt bent in je eigen keuken, niet wetend waar alles ook al weer staat of ligt.
  4. Rolf Vleeming:
    15 februari 2023
    Dank je wel voor alle boeiende verhalen, ik heb ze met plezier,soms met wat verdriet en ook verbazing gelezen. Welkom terug in ons high tech landje 🙏😘👍🏽
  5. Tineke Kalis:
    15 februari 2023
    Jij ook bedankt Rolf ik weet voor welke mensen ik zeker schrijf ;-)