Verantwoording donaties

19 januari 2023 - Gunjur, Gambia

20230118_144519_copy_756x100820230118_144610_copy_1008x756

Ik krijg van veel mensen zulke lieve reacties, dank jullie wel! Ook heel fijn dat tot nu toe nog niemand gevraagd heeft geld terug te storten. Integendeel: dat ik vast wel weet hoe ik het nog kan gebruiken hier. Klopt, niet zo moeilijk. Bij de bespreking met de chirurg en de coordinator van SKB4Gambia bracht ik na enig treuren toch ook maar te berde dat er nu geld over was. Ze zouden een 'potje' hebben staan. Tussen mn (eerste) tranen door lachte ik "dat past echt niet in een potje, hebben jullie iets hard nodig hier?!"
Jazeker, een operatiebed. De huidige functioneert niet meer. We hopen een nieuwe te kunnen aanschaffen voor dit ziekenhuis. Nog nooit heb ik me zo verlost gevoeld toen ik 10 briefjes van €50 uittelde. Gelukkig, een heel goed doel!  Dat wordt in Nederland 2dehands aangeschaft en verscheept naar het Kanifing Hospital.

20230118_124519_copy_2016x1512

Ik zal nog even vragen of ze ook nog geld voor de verscheping naar Gambia kunnen gebruiken. Want na aftrek van alle ziekenhuiskosten en andere onkosten is er nog een bedrag van €333 over.
De scans etc zijn heel duur hier. Verder heb ik 5 balen rijst gekocht.
-voor Mustapha zijn  moeder.
-voor Malangs moeder omdat zij de lastige  'honneurs' waarnam en neemt, omdat ze de moeilijke gesprekken met de moeder heeft overgenomen van me en omdat ze Malang om de dag langs stuurt met bananen, het enige wat hij lekker vindt.
-voor Omar en Oumi, omdat ze zo goed voor me zorgden als ik nergens tijd voor had.
-voor driver Rupsje Nooitgenoeg, omdat hij vol geduld me overal heen bracht en bij nader inzien zelfs heel empatisch bleek naar mij en de familie.
-voor Schoonzoon/ mbitang   Mucktarr, die zijn auto uitleende en me de chauffeur erbij gaf.

20230118_161604_copy_756x1008

foto: Matou, Malangs moeder,my sista

ONkosten totaal 22.055 dalasis      /          €367
Te weten:
- 5 balen rijst, eten en drinken , voor onszelf onderweg of voor anderen, al of niet in het ziekenhuis
-Taxikosten toen ik nog geen auto had.
-Benzinekosten auto Mucktarr
-Daglonen Driver
-Donatie Operatietafel Kanifing Hospital, via SKG4Gambia                                                   €500
                                                                           ------
TOtaal uitgaven                                               €867

Cash in   €1200
Cash out € 867
                 ----------
Left over  € 333  hou dit graag achter de hand. Mustapha is er nog steeds :-)

Dank dank dank aan iedereen die me met of zonder donatie gesteund heeft in deze lastige tijd.. Bid of anderszins voor het arme joch...

1. Marijke:
    19 januari 2023
    Super wat je hebt gedaan
  2. Rolf Vleeming:
    20 januari 2023
    Top Tineke, je bent een mooi mens.
  3. Trudezka:
    20 januari 2023
    Snelle reddende Engel! Links of rechtsom gaan. Maakt niks uit. Bedankt voor al die zorgtaken.😇
  4. Aart Kraak:
    20 januari 2023
    Wat een verhalen, Tineke. Wat ben je een mooi mens. Volgens mij verlang je er inmiddels naar om weer te kunnen uitrusten in het altijd kalme, vredige, absoluut-niet-toeristische Amsterdam.
  5. Tineke Kalis:
    Ook weer fijn ja...
  6. Tineke Kalis:
    Word helemaal verlegen van zovel complimenten. Genoeg hoor 🤣 dank 🤣
  7. Erik Haafkens:
    Je bent een engel.
    Ik hoef ook geen geld terug.
  8. Tineke Kalis:
    Dank Engel !