Verzin een verhaal.. of lees verder.

12 december 2023 - Gunjur, Gambia

20231211_15062220231211_15074020231211_15075420231211_15071020231211_15083220231211_150600

Ik zou haast zeggen 'verzin hier een verhaal bij' als het gebeurde niet zo ernstig maar ook absurd was. Het gebeurde op zondag toen Malang en ik nietsvermoedend met de jeep naar Project Lodge waren gereden om te zwemmen.  Omar vertelde me later wat er gebeurd was.

Zijn hulp Sulijman zou even kijken of de reparatie aan een auto-met-automaat geholpen had. Helaas stond die in zijn achteruit. En Sulijman wist niet hoe een automaat werkte. Hij stormde met veel kabaal aldus de compound op met een niet-meer-weten-wat-te-doen-Sulijman achter het stuur. Als een biljartbal raakte hij eerst de overvolle grapefruitboom met zn achterkant. Daarna een motorblok en last but not least een zich niet verroerende suv die op reparatie wachtte. Waren die boom, het motorblok en de suv er niet geweest dan was hij in razende vaart op de veranda afgestormd en beslist volgens Omar de palo van de roundhut in gereden.

De volgende dag. Onder de grapefruittree lagen tientallen grapefruits, volgens Malang onrijp. Volgens mij geen probleem. Na lang schillen en ontvellen had ik een flinke pot met 'jam' die nog het meest op appelmoes leek.  Mmmh!! Smullen maar..   Daarna hoorde ik het verhaal.

Sulijman hoefde een dag niet te werken, zo ontdaan was hij.

1. Marian:
    Never a dull moment
  2. Tineke Kalis:
    12 december 2023
    Nooit. Heb breiwerk mee.. kom ik niet aan toe ;-)
  3. Frans Helmich:
    😳je maakt wat mee..
    Ps: is project lodge evt. een goede lokatie om voor mij te verblijven eind Januari… ivm onderzoek van mijn hart 11 januari in Utrechts ziekenhuis is mijn bezoek aan Gambia nog onzeker..🤔
  4. Tineke Kalis:
    12 december 2023
    Absoluut een goeie lokatie! Heerlijke kamers, goed eten en drinken. Niet commercieel want altijd projecten met kinderen uit UK die dan iets goeds doen hier. En dichtbij mij.. pfht je hart.. niet leuk! Sterkte!
  5. Jopie:
    12 december 2023
    Wat een schade evengoed, gelukkig geen dooien en gewonden.
  6. Tineke Kalis:
    12 december 2023
    Gelukkig niet. Maar aan Oumi's gezicht te zien was ze zich dood geschrokken...