Geen geluk zonder druk

14 december 2023 - Gunjur, Gambia

IMG-20231214-WA0003Zo'n dag.. dat ik wel kan gillen. Het hele huis staat ondersteboven. Alle bedden, kussens , knuffels in de hete zon. In de hoop dat de bed-bugs dat toch écht teveel vinden. Al weken denk ik dat ik een voedselallergie heb voor alles wat met pinda te maken heeft. Op het laatst at ik gewoon maar kale rijst en veel histamine tabletten. Totdat ik gisteren maar eens ging navragen bij een kennis die een hulppost heeft hier. Of het geen bedwantsen konden zijn,  roeg ze. Huh?!!!  Hop! naar google. De tekenen klopten, kompleet met koorts en opgezette keel en zo nog wat aardige bijwerkingen.

20231214_154922Screenshot_20231213-171136_Chrome

Vandaag na rijp beraad met Oumi en Omar die er behoorlijk van schrokken - want bed-bugs!! you dont want that...they travel!!! - ging vanochtend alles naar buiten., bovenop de geparkeerde auto's op de compound. Dan alle vloeren vegen en soppen met bleekwater. Dan ramen en deuren dicht en spuiten maar.

En zo zit ik de hele dag verbannen  op de veranda. Met uitzicht op de was en de bedden uitstalling. Tel daarbij op een zwerende teen en vinger en daar weer bovenop dat ze mn telefoonaccount geblokkeerd hebben omdat ik hun waarschuwing niet op tijd snapte.... dan snap je dat ik wil gillen. En als ik dat doe, dat de meiden me dan aan de overkant sloom aan gaan zitten te staren. Grrrr!!!

"Omar, make me laugh please, and organise a new body for me, a black one!". Hij lacht en vult aan "..and younger!"

Gelukkig was ik vanochtend vroeg nog positief en waste samen met Malang de kerstboom. Met al die Omo had die de mooiste sneeuw van de hele wereld..

20231214_10240620231214_102530

1. H.graafland:
    15 december 2023
    Arme jij,alles komt tegelijk.Houd goede moed,dat gaat je zeker lukken,zoals zo vaak.Hetti
  2. Tineke Kalis:
    15 december 2023
    Soms tel ik hoeveel weken nog. Soms omdat ik niet weg wil, en soms omdat het me teveel wordt. Punt is dat het nooit ophoudt, Kunst om daar mee om te gaan.
  3. Doekla:
    15 december 2023
    Jakkes nog an toe :-( jij boft ook niet vaak he!
  4. Tineke Kalis:
    15 december 2023
    Het blijft oppassen hier. Alles groeit en bloeit, zo ook bacterien. Een teen eraf is zo gebeurd :-( helaas. Dus maar weer in de Omo want super pijnlijk..
  5. Marian:
    17 december 2023
    Heel veel sterkte Tien. Het is een getob momenteel.
  6. Tineke Kalis:
    17 december 2023
    Dank Marian, maar we gaan er weer vooe, linksom of rechtsom..
  7. Aart Kraak:
    17 december 2023
    Was die kerstboom vóór de wasbeurt ook al wit????
  8. Tineke Kalis:
    Jazeker hahaha