De schoonheidsprijs..

17 november 2023 - Gunjur, Gambia

20231117_105539

Eigenlijk zou de titel 'houtje touwtje' moeten zijn. De eerste actie vanochtend: motorkap van de jeep open, zodat dat Omar uitnodigt vandaag nog een blik erin te werpen. Beter nog: de olie te verversen, een nieuwe filter erin zetten en......... helaas... eerst kijken naar het lek in de radiator.   Van boven een liter erin, vanonder eruit. Dus wederom geen auto tot mn beschikking. Ik dacht ermee te zijn door het waterreservoirtje van de radiator 'houtje touwtje op te hangen middels fietsband. Toen dat klaar was , goot ik er -evenals in de radiator -  water in. Lek dus.

Tsja... NOOITmeer de jeep uitlenen voor het goede doel. Lees: aan Makam en Ali ivm de stoves/fornuizen. Klaar! met de liefdadigheid als ik alleen maar stukke troep terug krijg. Na 5 jaar stoves regelen,mogen ze het nu zelf doen. Ik ben met pensioen 😅

Leuker onderwerp, het leven hier. Domang domang.. rustig an.. om acht uur vanochtend was het nog heerlijk fris. Dus op pad om tapalapa/ brood voor het ontbijt te halen. Via een omweggetje terug om ook vandaag weer aan de stappen te komen. Buurvrouw Binta was net bezig haar groententafeltje aan de weg op te stellen. Met een minibosje bieslook, wat tomaatjes en een aubergine terug naar huis.

Het is vrijdag, de gebedsdag. De scholen beginnen vroeger zodat de kinderen eerder thuis zijn. Malang is al weg en de rust is weergekeerd tot morgen, dan komt hij weer terug. Soms gaat hij  even terug naar zijn eigen compound en vriendjes daar. Maar eerst heeft hij me nog even van een flinke zak grapefruits voorzien. Aan plannen doe ik niet. Doet de jeep het later, dan misschien even naar Kartong. Zo niet, dan wordt het een taxi naar het een of ander. En anders de benenwagen . ..

20231117_105449

FB_IMG_1700218702043 Ami zit ondertussen volkomen 'zen' in de schaduw van de orangetree met een bak rijst op schoot, steentjes eruit te vissen. Adem in/adem uit...

Goed weekend allemaal!

20231117_105631

1. Annelies:
    17 november 2023
    Gisteren frontlinie op tv, Gambia. Ik dek dat je veel zou herkennen.
  2. Tineke Kalis:
    17 november 2023
    Wist dat Bram Vermeulen ermee bezig was. Misschien kan ik het hier terugzien.
  3. Jos:
    17 november 2023
    Volgende keer leen je hem vast weer uit: rust roest ook voor dat karretje
  4. Aart Kraak:
    11 december 2023
    Het gaat toch niet gebeuren dat 'de Jeep' naar de eeuwige jachtvelden gaat? Dat mag niet gebeuren. Ik ga gauw verder lezen!
  5. Tineke Kalis:
    12 december 2023
    Haha.. nee, niet voordat ik ga 🤣🤣🤣insjallah..