De paden op..

18 november 2023 - Gunjur, Gambia

... met heuse wandelschoenen aan om 7.45 uur op pad.  Eerst naar de school waar ik altijd mijn water haalde.

20231118_080603_copy_800x600

Daarna een zandweg ingeslagen die me nét iets teveel naar het oosten deed lopen, dus toch maar even gevraagd waar het naar toe ging. "Too too far..!". Rechtsomkeerd dan maar. De zon vóór me, dan later opzij en daarna in de rug, leek me een redeijk plan om ook weer thuis te komen.  Het achterland van de roundhut bleek inmiddels behoorlijk bebouwd. Meer dan veertig minuten stappen in mijn conditie leek me meer dan genoeg. Dus checken waar ik ben.

Screenshot_20231118-202423_adidas Running

Een lange man staat wat te harken op zijn compound. Ik vraag hem in het mandinka of ene Omar Gibba hier soms in de buurt woont. Yes! lacht hij en wijst naar iets verderop. Ik bekijk de man eens goed. "Ali !! Is it you!?"  Hij lacht. "Yes Mama, is me !" Absurd. Ik loop een eind weg en wandel zo Ali's compound op. Ali bouwt samen met Makam de stoves. Ik maak kennis met zijn vrouw en kinderen, een vader en een moeder. Direct krijg ik thee en brood aangeboden. Zó bijzonder deze ontmoeting.

20231118_082910_copy_800x600

20231118_082450_copy_800x600

Later brengt Ali me naar de compound van mn oude kameraad Omar. But thats another story :-)

1. Jos:
    18 november 2023
    kijkend naar jullie haar, komt er een oud liedje boven:

The ink is black

18 november 2023
    Leuk :-)
  3. Jopie:
    19 november 2023
    Overal lopen er kippen rond, ze hebben een goed leven.
  4. Tineke Kalis:
    19 november 2023
    Alles in het kader van " you grow what you eat"
  5. Aart Kraak:
    11 december 2023
    'De zon vóór me, dan later opzij en daarna in de rug'... TomTom 2.0 :-)
  6. Tineke Kalis:
    12 december 2023