We did it..

2 december 2023 - Gunjur, Gambia

20231202_07022020231202_072838

Half zeven in de ochtend, het is nog donker. Het is me niet gelukt om meer dan twee uur te slapen. Ongetwijfeld vanwege de spanning: hoe ver ga ik komen met de Gunjur Walk for Health? Omar heeft vanacht nog de batterij van de Samurai opgeladen en er weer ingezet voor hij om zes uur naar de moskee ging. Top! De auto start alsof dat heel gewoon is. Eerst even Malang ophalen die op zijn compound is op vrijdag, bij zn vriendjes en familie.  Hij staat inderdaad om even voor zevenen aan de hoofdweg. Plan is om de auto bij de turntable te parkeren en de loopgroep te ontmoeten.

Zeven uur precies vertrekken we richting Kartong, over de 'tarmac road'.

20231202_07283820231202_074532

Lekker makkelijk lopen. Ik ben met Malang en vriend Jancuba de staart van de groep. King, een vriend van Tien1, loopt ook mee. We kennen elkaar al zolang ik hier ben. Snel leg ik uit dat ik tot de helft  probeer te lopen , maar al gauw gaat het lopen me qua tempo behoorlijk goed af. King is soldaat en met zijn 'marcheren' een hele steun. Voor ik het weet zijn we Medina Salaam voorbij. De kopgroep houdt stil en wacht op ons. Rekken en strekken. We zijn op de helft. Wow! Ga ik alles meelopen?! We keren om en doen dezelfde weg terug. De zon staat inmiddels redelijk hoog maar het is nog niet warm gelukkig.  Mijn tempo begint af te nemen. De knie zwabbert regelmatig. Ik laat King weten dat ik mn tempo aan ga passen, of hij dat goed vindt. Zo komen we steeds dichter weer bij Gunjur. "You want a car?" vraagt King.  "NO WAY!!!" antwoord ik geschrokken.  Als hij soldaat is vind ie het vast niet gek dat ik er 1-2-3-4 marstempo tussendoor gooi. Zowel King als ik  zwaaien ruim met onze armen. We ploegen ons naar voren.

20231202_08115820231202_074541

De junction! De beachroad! We zijn er bijna! Hou vol Tien! Bij de turntable slaan we de hoek om. De rest van de groep staat er al uit te blazen. Applaus. We did it! 7,16 km

IMG-20231202-WA0012

Screenshot_20231202-093223_adidas Running