Van alles en nog wat..

7 december 2023 - Gunjur, Gambia

20231207_133610 foto hiernaast:

".. gekuift en gekapt,10 jaar jonger.." uit: 'De Spaansche Brabander' van Brederode.

Vaak begin ik met een titel en blijkt die later niets meer met de inhoud van doen te hebben. Nu dus benieuwd welke kant het verhaal opzwenkt. Naar de heerlijke  nature-walk met de twee jongens om half acht 's ochtends? Of zwenkt het naar Mariama met borstkanker, officer van de Immigratiedienst bij de beach, bij wie ik mn 4-weekse  rete-dure stempel moet halen? Of naar de Samurai die er midden op de stoffige beachroad in  bloedhitte mee ophield? Of toch maar over mn kleine (on) gemakken, van het eenvoudige eten tot het consumeren van pillen tegen huiduitslag cq allergie?

Foto:  broodje 'gezond' want 'konko'/honger. Daarna een bord Benachin met gratenvisje. Afslanken is geen probleem :-)

20231207_14074720231207_142034

Pfht .. allemaal even interessant of juist niet...

Ik ben te moe. Voor alles. Niet zo gek, want om 6 uur opgestaan. Om half zeven Nederland in Beweging. Om half acht lopen, 3,2 km.  En nu, na alle calamiteiten om een stempel te halen, niet meer vooruit te branden.

Het is inmiddels vier uur, misschien zelfs half vijf. Het mannetje-in-de-moskee roept middels zijn valse gezang op tot gebed. Prima, ik lig redelijk ontspannen even op bed en heb mn sporen verdiend vandaag Dit in tegenstelling tot de uitgaven vandaag: 2000 dal. voor een stempel en 800 dal als bijdrage aan een chemokuur voor de  immigration-officer. Tel uw zegeningen!! Ik tel de mijne..

20231207_161225

1. H.graafland:
    7 december 2023
    Wat ben ik toch een bofferd dat ik al die jaren niet hoef te betalen voor mijn eerst wekelijkse chemo en nu al 2 jaar voor mijn dagelijkse chemopillen.Zou zo graag een foto willen hebben van jouw huis in Gambia,je hebt mij al zo veel jaren er over verteld.Zie iedere dag uit naar jouw belevenissen. Hier alles naar omstandigheden ok liefs Hetti
  2. Tien:
    7 december 2023
    Lieve Hettie, wat fijn dat ik je van alles kan vertellen. Dat is precies waarom ik het doe: voor al die vrienden die hier om wat voor reden ook nooit zullen komen. Met liefde, ik voel me zo rijk soms hier. Met de liefde van Malang, de familie op de compound, de buren, etc etc.
    Je bent een sterke vrouw Hettie, ik bewonder je. Liefs Tien