Rust

27 december 2022 - Gunjur, Gambia

20221227_150615_copy_756x1008

De rust is werkelijk weer gekeerd. Vooral ook in me. Ik kan mezelf giga voorbij rennen. Terugfluiten is dan hoognodig. Gisteren super-Zen draadjes uit een Gambiaans laken zitten trekken om de slechts afgescheurde lap ( een laken!) weer recht te krijgen voor ik er een stevige zoom in ga leggen. Ben dolblij dat ik even de masjien van Myrthe mag lenen. Al jaren zijn die lakens me een doorn in het oog. Vandaag maak ik een  dekbedhoes van zo'n tye&dye laken. Fijn oranje met wit.

En nu is het pauze. Ik eet een bak verse sla met van alles erin. Ook de door Malang vervloekte  chorizo :-)     Malang heeft me daarstraks de groenten gebracht die zijn moeder desgevraagd uit Brikama mee gebracht heeft. Eindelijk leer ik te vragen . Sla, wortelen, tomaten,uien, knoflook, een heuse witte kool en komkommers. Wow! Allemaal niet te koop hier. Uien is het enige wat er wel is. Dus ik voel me superrijk!

Straks maar weer eens met een taxi naar zieke Mustapha met Malang. Kijken of we wat kunnen lezen met hem. Of anders een kerstfilmpje op youtube kijken. Ik neem dan mn router-apparaatje mee ivm internet. En hoop dat de batterij erin het lang genoeg volhoudt. Het avondeten heb ik  al klaar dus we kunnen wat later thuis komen. Plus dat Malang kerstvakantie heeft en wat later naar bed mag van me.

Donderdag gaan we met Mama en haar nieuwe echtgenoot op reis voor twee dagen. UpCountry, wat zoveel betekent als een flink eind naar het oosten rijden (Gambia is van west naar oost 400 km, van noord naar zuid slechts 75), dan de nieuwe brug over de Gambia rivier over en vervolgens op de Northbanc weer terug naar het westen waar Mama's gloednieuwe schoonfamilie woont. Malang en ik gaan mee op 'honeymoon'. Ik lach me suf. Wat schoonmoeder zijn allemaal niet teweeg brengt. Maar ik laat me heerlijk rijden in een superdikke witte 4x4 met airco en muziek van Youssou N'Dour .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerda:
    27 december 2022
    Tineke, elke dag kijk ik uit naar je verhaal, ik geniet ervan!
  2. Tineke Kalis:
    27 december 2022
    Oh wat leuk gerda!! Dank! Ik zou wel 3 verhalen per dag kunnen vullen. Er is zoveel waarvan ik denk 'dat moeten ze weten..' misschien toch nog even een snelle update zo. In telegramstijl 😀 want lig al op bed onder het net, dat rijmt 😀
  3. Alide.:
    We rijden mee.haha .
  4. Tineke Kalis:
    27 december 2022
    Ja hoor, reis maar mee, hoe meer zielen, hoe meer vreugd !
  5. Mieke:
    27 december 2022
    Ik zou bijna jaloers worden!
  6. Tineke Kalis:
    27 december 2022
    Snap ik, want ook nog nooit zo luxe rond gereisd.
  7. Aart Kraak:
    27 december 2022
    Ik ben 'topografistisch nogal slecht onderlegen', dus ik heb de kaart er eens bij gepakt. Zo had ik mij Gambia helemaal niet voorgesteld. Moet ik me voorstellen dat je dan aan de overkant van de rivier de plaats van bestemming kan zien liggen, en nog een kolere-eind moet omrijden om daar te komen?
  8. Tineke Kalis:
    27 december 2022
    Heel goed Aart!! Er is ook een soort pont.
    Rechtstreeks. Daar wil je niet op met de aurto 🤣🤣🤣