Monday is the big day for us..šŸ‘©ā€šŸ”§

12 december 2022 - Gunjur, Gambia

20221212_110309_copy_756x1008

"Please tell me a song about monday.. " Meteen beginnen broer Zako en Malangs moeder te zingen. Beiden - flink overgewicht -Ā  hangen lui wijdbeens achterover in de Afrikaanse crapauds.Ā  Soms is er geen licht, dan struikel ik over zeĀ :-). Helemaal als Ā moeder ook nog een zwarte 'hijab'Ā  over zich heen gegooid heeft om te bidden.. maar dit terzijden.

Vandaag de diverse kisten en koffers geopend. Kleding van 3,5 jr geleden was nog verrassend schoon, maar beslist op 'diverse fronten' te klein.Ā  Twee bedden konden vandaag opgemaakt kompleet met muskietennet. Dat laatste was goed voor wat pret. Mama gaat volgende week trouwen.Ā Ā Dus vertelde ik haar dat het mijn plicht is voor haar bruidsjurk te zorgen en wikkelde haar in het witte muskietennet. Haar toekomstige echtgenoot begreep de grap niet helemaal vrees ik, toen we de foto lieten zien.

Vandaag met hem electriciteitspijpen gekocht.Ā  Om te vermijden dat de elektricien of wie-dan-ook het in zijn hoofd haalt om de draden los onder het dak te laten hangen, beslist een grote fik als gevolg. Hopelijk wordt hetĀ  morgen verwerkt.Ā

Verder sleutels uitgezocht en zowaar de deur van de garage kunnen openen. Braaf stond de Suzuki onder het stof te wachten op me, met vierĀ leeg gelopen banden. Wordt nog wel een klusje. Besloten dat de Smokeless Kitchen boys Makam en Ali hem gaan gebruiken als ze ergens een stove gaan bouwen. Loslaten gaat me opeens wonderwel af en voelt nog goed ook.

Ook nog even snel de lokale Gym bezocht ivm training van de knie. De twee benodigde apparatenĀ Ā te laag en te onbetrouwbaar. Opeens vliegt zo'n zitting achterover of een zadel naar beneden. Vraag me af of ik me daaraan moet wagen.

Tot zover. Ik ga een emmer water over mn hoofd gooien. En dan vroeg naar bed. Morgen bankzaken regelen in Serekunda, samen met Mama's echtgenoot. Zonder hem kan ik uren in de rij gaan staan, ook nog zonder resultaat.Ā

Fijne avond allemaal!

20221212_180807_copy_756x100820221212_180827_copy_756x1008

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf ā‚¬ 21,95.
reisdrukker.nl

1. Jopie:
    12 december 2022
    Het lijkt de bewoonde wereld wel, sportscholen, strandtenten.
    Mooi dat je de auto hebt gegeven. Je was en bent daar helemaal ingeburgerd.
    Leuk om foto's van het strand daar te zien.
  2. Tineke Kalis:
    12 december 2022
    Bekijk de fotoos maar goed, het heeft allemaal weinig tot niets te maken met onze strandtenten of Sportscholen.
  3. Jopie:
    12 december 2022
    Het is er wel, dat bedoelde ik.
  4. Tineke Kalis:
    12 december 2022
    Eerste keer dat ik het zie.. ook hier een soort van 'vooruitgang' šŸ¤£šŸ¤£šŸ¤£
  5. Jopie:
    12 december 2022
    Ik vind sportscholen niet echt 'vooruitgang', meer het naapen van de westerse wereld.
  6. Aart Kraak:
    17 december 2022
    Waarom zou je zonder hem uren in de rij staan? Dringen jullie voor? Of is er zonder hem sprake van discriminatie? Ik ben benieuwd!
    Prachtige verhalen <3