Nog even..

3 november 2023 - Amsterdam, Nederland

.. dan ben ik weer 'thuis  voor 3 maanden. Malang gaat inmiddels naar de middelbare school, bijna 14 jaar.

inbound3055570879111452824

"What is your plan??" Hij weet meteen wat ik bedoel, of hij in de Roundhut komt wonen.  "Of course."  Duidelijker kon hij het niet zeggen.  Ik zeg toch maar vast dat daar wel regels zijn waar hij zich aan moet houden. "Hoe laat moet je naar school.. 8 uur ? Dat wordt dan om 9 uur 's avonds in bed liggen." "No problem." Ik zie zijn grijns voor me. Een puber, daar heb ik me goed op voorbereid. Wel 'zenden' maar niets 'ontvangen.' Ik heb het boek Puberbrein maar op mn tablet gezet. Zodat ik de boel niet extra opfok. Denk aan mijn eigen puber zijn.

En dan natuurlijk kersverse mamamusoo/oma spelen. Sponsordochter Mama heeft samen met haar lieve man een babyboy gekregen. Die moet veel reizen voor zijn werk. Vrijwel zeker zal Mama voor de deur staan met kleinkind Bubacar. Ik noemde hem Kleintje toen hij nog geen naam had. Daarmee heeft hij meteen zijn koosnaampje.

inbound7436852448806900484

Wat ik ga 'doen' is volkomen blanco. Breien in de pauzes, want dat het druk zal worden is de ongeschreven regel. Met wat of wie dan ook.

Ik zie er naar uit. Een huis met water en elektriek, luxe. Maar nu nog heel veel te doen hier, dus nu keihard aan de slag.

Tot lees! lieve vrienden en familie! Liefs Tien

1. Ineke:
    3 november 2023
    Ik wens je een voorspoedige reis, heel veel plezier, zon en wamte, gezelligheid met puber Malang en oma spelen met het kleintje.
  2. Tineke Kalis:
    3 november 2023
    Dank ineke, jullie straks ook het grote weerzien in Guatamala. Enjoy!!💛💚💛 en blijf gezond!
  3. Dorine:
    3 november 2023
    Veel plezier en geniet ervan,heb zelf niet die reis met schilderen geboekt in Gambia......nog meer conditie opbouwen.
  4. Tineke Kalis:
    Ach wat jammer... 💛💚
  5. Marleen van Essen:
    3 november 2023
    Fijn dat je ons weer gaat laten genieten van jouw Gambia verhalen. Altijd zo leuk en herkenbaar.
    We wensen je een goede reis en een fijne tijd daar. Wij hopen in januari daar weer te zijn, we gaan genieten van de zon, onze vrienden , de school en de kinderen.
  6. Tineke Kalis:
    3 november 2023
    Dank ! Jullie ook veel plezier!
  7. Tineke Kalis:
    10 november 2023
    Het gaat komen, even positieve verhalen sparen :-)
  8. Annelies:
    Goeie reis! 😘
  9. Tineke Kalis:
    Dank annelies 💛💚
  10. Jopie:
    3 november 2023
    Spannend; een leuke tijd toegewenst!
  11. Tineke Kalis:
    10 november 2023
    Hi jopie, dank. Ben benieuwd of ik deze keer aan tekenen of zoiets toe kom. Schilderspul thuis gelaten. Liefs tien
  12. Tiny:
    3 november 2023
    Goeie reis en ik wens je weer een heerlijke tijd met je “familie “😘
  13. Tineke Kalis:
    10 november 2023
    De familie is wederom uitgebreid met 2 babies :-)
  14. Paul de Vries:
    3 november 2023
    Goede reis en een fijne tijd.
  15. Tineke Kalis:
    10 november 2023
    Lief, dank je, we doen ons best, groetjes tineke
  16. Hans van Walen:
    4 november 2023
    Lieve Tien,

Wij wensen jou een fijne tijd in Gambia.
    Kijken uit naar je mooie verhalen. Liefs van ons uit Apeldoorn.
    Hans en Marga
  17. Tineke Kalis:
    Dank hoor!
  18. Marjet Gerlings:
    5 november 2023
    Heel veel plezier Tien! Met regelmatig breien of iets anders ontspannends tussendoor!!
    Doe ze de groeten! Ik heb me zojuist aangemeld en kijk uit naar je nieuwsbrieven :-)))
  19. Tineke Kalis:
    10 november 2023
    Alles is anders. Breien en lezen... far from me..
  20. Sity:
    7 november 2023
    Het spijt me dat ik je zo verwaarloosd heb. Maar onze oudste, Ruard, woont met vriendin en baby opeens vier maanden op het eiland. Anders zien we hem een paar keer per jaar en nu wonen ze hier om de hoek. En Sanneke kwam ook nog een tijdje met de dochters. Heel leuk, maar ook wat druk. Hoopte je weer te zien als we terug waren en nu neem jij de benen! Fijn dat het kan! Heb het goed daar en je narcissen bloeien nog steeds aan de muur. Heel veel liefs! Sity en Dick.
  21. Tineke Kalis:
    8 november 2023
    Lieverds, daar gaan we niet mee zitten hoor! Gezellig met de kinders . Zolang ik de benen kan nemen doe ik het. Maar gisteren bij aankomst in roundhut dacht ik even... laatste keer..? Auto stuk, cocospalm 'verdwenen' etc etc. Nu rust, moeheid speelde absoluut ook een rol. Heb t goed, we zien mekaar wel weer, liefs van mij x
  22. Aart Kraak:
    10 november 2023
    Hoi Tineke. Ik kijk alweer uit naar je verhalen. Never a dull moment! En dat is prima. Ik denk nog vaak terug aan je vorige reis. Die was ook heel bijzonder, maar met veel verdriet. Hopelijk blijft zoiets je nu bespaard.
  23. Tineke Kalis:
    Insjallah! Hopen maar, dank je wel Aart
  24. Janet van Wegen:
    12 november 2023
    Ongetwijfeld komt er weer van alles op je pad. Heel veel plezier. Ik ga je reisverhalen weer volgen :-) . Wij gaan 16 februari weer met een groep naar Gambia.
  25. Tineke Kalis:
    12 november 2023
    Dank Janet. Inderdaad zal er wel weer iets op mn pad komen. Hopelijk minder ernstig dan laatste keer. Of gewoon iets leuks voor de verandering 🤣 Jullie moeten nog even geduld hebben. We wisselen mekaar af. Ik vertrek 3/02. Heb het goed! 💛