Rome of Santiago

31 juli 2019 - Vlieland, Nederland

Ik zit op Vlieland , in een tent. Veel vrienden zitten hier ook al sinds mensenheugenis. Naast het trainen met rugzak en kiloos, probeer ik af en toe nog es bij ze langs te gaan. Zo ook gisteren bij Aafke en Gert-Jan. Natuurlijk ging de conversatie ook even over wat ik ga doen.

"Ik ga lopen in Spanje" antwoordde ik zoals altijd. Dit om te voorkomen dat iedereen gaat roepen: "Jij? Met al je makkes naar Santiago?!"Maar G-J vroeg door. Ik legde uit dat ik me niet bezig hou met Santiago. Hier-en-Nu. De eerste 4 etappes neem ik goed door en daarna zien we vanzelf verder.  G-J , zelf een die-hard maar dan op de fiets, knikte, dacht even na en zei toen: "Mooi Tien. Er is een boekje geschreven door iemand die ook zo begonnen is. Hij fietste en fietste en op een dag zag hij bordjes met Rome erop."

Opeens wist ik wie het was, Ilja Leonard Pfeiffer. Hij woont nog steeds in Italie, is nooit meer terug gefietst. In de Dorpsstraat stond ik stil na m'n avondloop bij mijn favoriete koffietentje. Het was te laat voor koffie. Staand naast het terras downloadde ik het boven genoemde boekje. 'De filosofie van de heuvel'.

De eerste pagina beschrijft precies hoe ik het voel en ook ga doen. Je hoeft alleen maar Rome te vervangen door Santiago:

De filosofie van de heuvel

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rolf Vleeming:
    31 juli 2019
    Dat is een mooi streven, ga nog maar even goed door met trainen, al ben je al erg goed bezig ^^
  2. Tineke Kalis:
    31 juli 2019
    Dank Rolf, doe ik, elke dag..
  3. Marian:
    1 augustus 2019
    Het uitgangspunt van Ilja spreekt mij wel aan , Tineke. Gewoon gaan en maar zien
  4. Tineke Kalis:
    1 augustus 2019
    " ..de weg is geen middel tot een doel. De weg is zelf het doel. De bestemming leidt alleen maar af van de weg. Je kunt alleen maar leren en genieten van de weg als je in staat bent de bestemming te vergeten." ( I.L.P.)
  5. Susan:
    14 augustus 2019
    De filosofie van de heuvel heb ik toevallig net gelezen :) Mooi dat je het zo gaat doen, gewoon gaan wandelen in de richting van Santiago, kom je er vast een keer aan, of niet, ook goed :) Buen camino!
  6. Tineke Kalis:
    14 augustus 2019
    Precies Susan, dank je wel :-)