Welkom op mijn pelgrim blog!

18 juli 2019 - Amsterdam, Nederland

Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn pad naar Santiago de Compostella. Lees en bekijk de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Praktisch voor alles: vanaf 10 september ga ik lopen  van Sevilla naar Santiago de Compostella. Voor maanden lopen heb je spullen nodig.. Met max. 10 kg ( incl water?) Het lijkt me zaak goeie spullen te kiezen. Ik varieer van Bever voor belangrijke zaken tot Decathlon en Bol voor het-maakt-niet-uit spullen. Feit is dat door aankoop van de ticket naar Sevilla en het Pelgrims paspoort, het vakantiegeld gereduceerd is tot nul. En daarmee sluit ik het spullendeel af.
Belangrijker is de insteek: waarom? Lopen is een eyeopener voor me.  Elke stap, in het gras, tussen schelpen, in water, door mul zand of keiharde klei, over grint of rotsen, asfalt of landweggetjes.. een wonder wat je allemaal ziet.
En ook niet onaardig om te vieren dat ik al bijna 70 jaar mee mag doen op deze aarde. Soms met , soms zonder 'ongemakken'.

Ik zie uit naar de stilte, de uitzichten, de herbergen, de Spaanse cultuur en geschiedenis, de taal ( ik studeerde Spaans), de natuur en wat-al-niet. Maar ook is daar de grote onzekerheid: hoe zal het weer zijn? Vind ik op tijd een slaapplaats en niet minder belangrijk: water/koffie??

Ik ga het zien. Met de mantra van pelgrim Nies , dat zij mag rusten in vrede, "alleen de beentjes" komt het goed.

Laten we hopen op een Buen Camino over de Via de la Plata

1. Reislogger:
    18 juli 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Paul:
    18 juli 2019
    Leuk Tien. Ik hoop dat veel mensen je gaan volgen, het is een onontbeerlijke steun
  3. Tineke Kalis:
    18 juli 2019
    Jij bent mn eerste volger en zelf ook loper: gelijktijdig maar dan in Portugal. We gaan het doen Paul, buen camino!!
  4. Doekla:
    He 10, je kan het :-)
  5. Tineke Kalis:
    18 juli 2019
    Op mijn manier lukt het vast wel, met wat fieselen en vogelen, ik ga me echt niet doodlopen. Normale kilometers per dag, 15 met een max van 20. Gelukkig komt het niet heel vaak voor dat je geen andere keus hebt dan 30 km lopen, zonder enige voorziening. Dan ga ik dus kreatief worden :-)
  6. Rolf Vleeming:
    19 juli 2019
    Hoi Tineke, ik ga je volgen en als het nodig is een hart onder de riem steken. Veel sccs tijdens deze tocht..ik heb erg veel respect voor je.
  7. Tineke Kalis:
    19 juli 2019