Vlieland

14 augustus 2019 - Vlieland, Nederland

De zon schildert een gladde zilveren baan over het wateroppervlak van de woelige zee.  Meeuwen zitten met de kop in de wind. Een enkele aalscholver lijkt in het zand uit te rusten of is hij ziek? Als ik dichterbij kom vliegt hij razendsnel en groot op om even verderop weer in een kuiltje zand neer te zeigen.
De ochtendduik in de golven werd vergezeld van een hevige plensbui. Als vrolijke diamanten ketsten de druppels op het water. Nog meer zilver... Zilverroute.. Via de la Plata.. mijn pelgrimsroute.
John Steinbeck begon op 12 september vijftig jaar geleden zijn reis van drie maanden door Amerika. Hij was al 'oud' - pas achterin de 50 notabene - en niet de gezondste. In een omgebouwde pickup met naast zich een grote poedel. Hij werd voor gek versleten. In Geert Mak's 'Reizen zonder John' volgt Mak het spoor van de legendarische John Steinbeck.
Toeval bestaat niet. Op 10 september vlieg ik naar Sevilla om op 12 september te beginnen met lopen. Drie maanden waarin van alles kan gebeuren of juist niet. Het stelt me altijd gerust dat ik niet de enige gek ben die maar wat doet, gewoon omdat je er zin in hebt..

IMG-20190717-WA0002

1. Ineke:
    14 augustus 2019
    Hoe ouder hoe gekker 🤣😂 Nee hoor Tineke, lekker doen waar je zin in hebt en omdat het kan. Veel plezier bij de verdere voorbereidingen en ik ga je volgen. 👍😘
  2. Tineke Kalis:
    Dank! :-)
  3. Alide:
    14 augustus 2019
    We volgen je op de voet. Dan wel met lezen en niet met wandelen
    🤣😎
  4. Dorine:
    14 augustus 2019
    Sukses je weet maar nooit!
  5. Tineke Kalis:
    Hihihi :-)
  6. Marian:
    14 augustus 2019
    Veel succes Tineke en ook veel plezier
  7. Tineke Kalis:
    Dank :-) !
  8. Lucy Nooren:
    14 augustus 2019
    Wat stoerrr!!! Loop je van Sevilla naar Santiago?
  9. Tineke Kalis:
    Zoiets.. kijken maar..
  10. Nic:
    14 augustus 2019
    Hartstikke goed van je, Tien. Nog even afspreken voor je vertrek?
  11. Jennie Nolting:
    14 augustus 2019
    Veel succes, je kan het🚶‍♀️en dan even bij beppen. Ik volg je. 👣
  12. Tineke Kalis:
    Dank je :-)
  13. Aart Kraak:
    14 augustus 2019
    Van waar naar waar gaat de reis?
  14. Tineke Kalis:
    14 augustus 2019
    De Zilverroute gaat van Sevilla naar Santiago de Compostela. In het Spaans heet het de Via de la Plata.
  15. Frans Helmich:
    Go for it Tien, bij elke stap laat je een “indruk” achter 😉
    Goedgaon ( is Sallands voor; ‘t gaat je goed, het beste)...💋
  16. Tineke Kalis:
    Lief, dank Frans!
  17. Janny Helmich:
    15 augustus 2019
    Hai Tien, succes met je laatste voorbereidingen . Ik ga je zeker volgen. Take care.
  18. Tineke Kalis:
    15 augustus 2019
    Leuk, dank je, kan niet meer dan mn stinkende best doen ;-)
  19. Cor Roelandse:
    Ik ga je volgen.
  20. Tineke Kalis:
    16 augustus 2019
    Leuk Cor :-)
  21. Trudezka:
    20 augustus 2019
    "We zullen doorgaan!" Ontiegelijk veel plezier 10.
  22. Tineke Kalis:
    21 augustus 2019