7de etappe Fuente de Cantos nr Zafra

17 september 2019 - Zafra, Spanje

Vandaag voor het eerst niet gelopen maar met de bus gegaan. Grappig, eerst vind je niks over bussen hier in de buurt en dan opeens verschijnt busmaatschappij Alsa.es. Om acht uur twintig vertrekt hij naar Zafra. Zo gezegd zo gedaan. In Zafra vraag ik de eerste de beste naar het postkantoor/Correos. Oh dat was een vreselijk eind weg. Ik moest maar een taxi nemen. Ik wil net bellen word ik op mn schouder getikt. De man in kwestie had gehoord wat ik vroeg en wil me wel ernaartoe brengen. Geregeld! Bij het postkantoor €48 betalen en weg is mn zooi.

Met de rugzak om ga ik proberen te wennen aan de kilo's.  Eerst maar es naar de tandarts lopen, redelijk dichtbij. Daar aangekomen leg ik uit dat niks zeer doet en dat het alleen maar geplakt moet worden. Ik krijg een 2-zijdig formulier om in te vullen. Twee zijden met ziektes in het Spaans en wat-al-niet. Eerst probeer ik nog te snappen wat het is voor ik NO zeg. Maar al gauw kalk ik het formulier vol met NO en overhandig het aan de dame van de receptie. "Estoy sana :-)" Gezond!! Kroon wordt geplakt, €50 betaald en door maar weer. Op naar de herberg.

Gewapend met Google maps denk ik slim te zijn en tik het adres in. Vervolgens negeert hij het nummer en stuurt me een kolere eind weg naar het station. Daar heb ik dus niks te zoeken. Herberg intikken misschien? Klopt, kolere eind teruglopen. Inmiddels is het heet en ik ploeg voort met de kilo's. Tot mijn verbazing staat 'Jan' samen met mij voor de herberg. Wat een benen heeft die man, absurd.

En nu komen Catharina, Joaquin en 'Rob' ook binnen.  Morgen ga ik weer lopen. Met of zonder kilo's dat weet ik nog niet. Eerst maar es een museum zoeken, of een oude kerk.. met naar later blijkt schilderingen van Zurburán.

05 0705 nog even de Candelaria

20190916_200029

1. Joslène Roijackers:
    17 september 2019
    hoi Tien, wat schrijf je beeldend, ik zie je zwoegen en zwalken maar je komt vooruit!
    Zo'n tandprobleem in het buitenland komt me ook erg bekend voor.
    Dank voor de mooie foto's ook en ... het schapenfilmpje op FB stopte ook toen ze jou zagen! Probeer het nog een keertje. groetjes en sterkte!
  2. Tineke Kalis:
    :-)
  3. H.graafland:
    17 september 2019
    Lieve Tineke,terug van Vlie geniet ik van jouw wel en wee, ik moet steeds denken aan vorig jaar toen je zo moeizaam het duin op ging met de parasolstandaard in de hand als steun!Heb respect voor je hoe je nu de etappes door komt.Wat staat dat korte koppie je goed en in de warmte vast heel fijn.Vervelend dat de tand je weer parten speelt.Ik blijf het zeggen,ga niet over jouw grenzen je doet dit vrijwillig en het is geen wedstrijd.Geniet van de omgeving en de ontmoetingen,dierbaar Liefs
  4. Tineke Kalis:
    17 september 2019
    Dank lieve Hetti, ik ga ZEKER niet over mn grenzen heen. Vandaag voor het eerst met een bus gegaan toch? Zin om morgen weer te gaan kopen, maar kon gelukkig weer bagage vooruit sturen met de gastman vd herberg. Rugzak met water, proviand en eigenlijk niet veel meer is me zwaar genoeg. Groetjes Tien
  5. Jos:
    18 september 2019
    een halve marathon per dag is niet niks: respect voor elke dag die lukt en helemaal voor elke dag waarop je naar je lijf luistert en jezelf 'verwent' met lift of bus. Goed bezig Tineke!
  6. Tineke Kalis:
    18 september 2019