Etappe 15 Canavalero naar Grimaldi

28 september 2019 - Cañaveral, Spanje

Etappe 15 loopt van Canavalero via Grimaldo en Riolobos naar Galisteo. Vooral  de laatste afstand is te ver/ te moeilijk voor mij en helaas onbereikbaar per bus. Daarentegen kan ik hier in Canavalero de bus naar de etappe erna nemen: etappe 19, Banos de Montemayor.

Ik loop morgen van Canavalero naar Grimaldo zonder bagage en laat me met een taxi terugbrengen naar de herberg waar ik dan nog een 2de nacht slaap. Ik sla dus de etappes 16,17 en 18  over maar blijf wel in dit prachtige bergachtige gebied. Heb ik TOCH mn zin.

Vanochtend:

De ochtend is nog fris- fresquita- en ik ben door het park naar het busstation gelopen. Onderweg geprobeerd de uitverkoop te vermijden. Mislukt :-). Die sportschoenen die ik laatst voor 11,95 had gekocht bleken zelfs voor het museum rampzalig. Knalrode Reeboks, lekker licht, gaan ze vervangen. Moest alleen nog even een slachtoffer voor de vorige vinden. Op het busstation zitten twee Afrikaanse boys te wachten. Ik bied ze mn schoenen aan. Natuurlijk knikken ze nee, maar ik hou vol en wijs op mn kleurige Afrikaanse broek: soy de Gambi. Dan ontdooien ze en nemen graag de schoenen aan. "Somos de Guinee". Mooi zo. Goeie reis mannen!
Ik plaats mn rugzak bij de bagageopslag van het station en ga eens overdenken wat ik ga doen tot 13 uur..  Een uur de tijd voor de bus naar Canavalero.
Fijne dag allemaal!

1. Ineke:
    28 september 2019
    Nou Tien, wat een gepuzzel 😘 maar het wordt zo helemaal Jouw Camino, zonder knalrode Reeboks 👠👞🥾👟👡🥿
  2. Tien:
    28 september 2019
    Juist MET! Dat zijn mn nieuwe hahaha, die zwarte heb il weggegeven aan twee 'zwarten' ( oh dat mag je helemaal niet zeggen ;-) )