Etappe 22.1 Foncebadon - Ponferrada, 16,6 km (+10 km lift)

8 oktober 2019 - Ponferrada, Spanje

Om zes uur opgestaan om als eerste naar de wc te kunnen. Doe je dat niet, dan kan het zijn dat de volgende giga-lang bezig is met toiletteren of wat dan ook. Typerend voor een herberg. En daarom vandaag - voor het eerst sinds 10 september - een hotel. En toevallig ook nog chique 2-persoonskamer met grote badkamer, etc etc etc. Voor €35 , Spanje is echt goedkoop, doe alles x2,5 en je hebt de nederlandse prijs ongeveer. Cafe con leche varieert van €1-1,30. Kom daar es om in Nederland.

Goed, vanochtend dus vroeg opgestaan en om 7.25 vertrokken. WakaWaka toch maar vastgemaakt , want ik ging direct klimmen . Dat doe ik met mn fantastische stokken. Achter me hoor ik driftig getrippel.  Er wil iemand zo langs. Een Koreaanse. Dan nog meer, ik vrees de groep van afgelopen weekend. Ik ga aan de kant en laat ze door. Ondertussen is de horizon een knaloranje/rode streep geworden. Om de paar minuten kijk ik achterom, om te zien hoe ver hij is. Nog niet, straks, straks..

Later meer, val in slaap, sorry

'Later' is na afloop van de camino: Ik ben naar het Cruz del Ferro gelopen. Daarna gewacht op enge afdalingen waar Paul me voor gewaarschuwd had. Die kwamen niet omdat het pad iets verlegd was vermoed ik. In schattig dorpje El Aceibo op een bankje brood op gegeten. Twee appels gekregen van een dorpsbewoner. Door naar  Riego de Ambros. Kaarsje voor Nies aangestoken in kerkje.  Via de carreteira naar Molinaseca, maar plots een lift van ongeveer tien kilometer gekregen naar Ponferrada.

1. Rob Seggelink:
    9 oktober 2019
    Ha ha is ook niet zo gek,met de dagen die jij maakt. :-)
  2. Gerda:
    Geweldig, Tineke, nu kan ik je volgen! Groet, Gerda
  3. Tineke Kalis:
    9 oktober 2019
    Leuk Gerda! Dank je wel! Steeds meer te weinig tijd en energie voor kunst onderweg :-( moe...
  4. Aart Kraak:
    9 oktober 2019
    Hebben ze genoeg kamers om ook nog een kudde Amerikaanse mutsen te herbergen????
  5. Tineke Kalis:
    Wie weet.. ;-)