Etappe 21.1 Astorga - El Ganso - 13,1 km

6 oktober 2019 - El Ganso, Spanje

Eigenlijk moet ik slapen want morgen een stevige klimdag. Dus even 'kort'.

De afgelopen twee dagen waren lastig soms, emotioneel en vervelend. Ik had moeite met loslaten van de Via de la Plata. Niet alleen wat betreft de vrienden die ik daar regelmatig tegenkwam in herbergen, maar ook het landschap, de stilte. Ik heb het nooit op de Route Frances gehad. Dat ik hem nu toch loop was in eerste instantie een negatieve keuze. Namelijk de enige mogelijkheid om mn rugzak te laten vervoeren.  Lopen op een negatieve keuze werkt niet. Dus ben ik bij mezelf te rade gegaan. Of stoppen, of doorgaan en niet meer zeuren en het positief gaan bekijken. Ik heb voor het laatste gekozen.  De vuurdoop gisteren in de overvolle herberg cq pelgrim-fabriek heb ik achter me gelaten. Evenals, hoe moeilijk ook, mijn geliefde Via de la Plata. Ik ga er weer voor en kan voor het eerst zeggen: ik ga naar Santiago de Compostela.

Het landschap is zo anders hier. Bevolkter ook. Waar ik voorheen gedurende 25 km geen hond tegenkwam, lopen hier de pelgrims zowel voor als achter me. Ik laat ze voorbijgaan, maar dat helpt niet echt. Verder concentreer ik me op bloemen (bijna niet), bomen (regelmatig) en planten ( veelal ondergestofte thym).

De weg was lang, type fietspad, saai en daardoor lang, hoewel maar 13,5 km vandaag. Heel nieuw en ongekend: elke 3 km wel een bar en/of herberg. Netjes aan de cola want anders kom je bezopen aan.

Ik hou me voor alsnog afzijdig van medepelgrims, hoewel ik vanavond wel even gezellig met een Italiaan heb gekletst.  De rugzak staat gepakt en wordt morgen weer vervoerd a €5. Shit, vergeten geld erbij te doen. Nu keihard slapen..

1. Ineke:
    6 oktober 2019
    Ze zeggen wel eens dat je niet veel kunt veranderen aan de dingen die je overkomen maar dat je wel de keus hebt hoe je er mee om gaat.
    Nou, jij bent er een goed voorbeeld van.
    Niet zeuren, maar de zaak positief bekijken 👍🏼en wie weet wat dit je weer gaat brengen🍀
  2. Tineke Kalis:
    6 oktober 2019
    Dank je wel, tja, als je ver van huis alleen op pad bent, moet je je kunnen aanpassen anders wordt het niks. Al lopend kun je daar fijn over nadenken!
  3. Marian:
    7 oktober 2019
    Met jouw instelling komt het goed Tineke.
  4. Rob Seggelink:
    7 oktober 2019
    Misschien niet helemaal wat je wide, maar wel een verstandige beslissing. En jij met je niet aflatende door zetting vermogen haalt Santiago, gaat het niet linksom dan gaat het rechtsom.
  5. Aart Kraak:
    7 oktober 2019
    Goed dat je bent doorgegaan, want als je je door een stel Amerikaanse huppeltrutten had laten ontmoedigen, dan was ik je komen opzoeken!
  6. Tineke Kalis:
    HahHa! Je bent geweldig Aart!! Te quiero 😍