Etappe 24.2 Las Herrerías - La Laguna, 7 km

12 oktober 2019 - La Laguna, Spanje

Albergue La Escuela. Laatste droge dag met zon.
De klim. Het was een echte. Steeds hoger en hoger , steeds diepere dalen met mini koetjes. Grillige bomen waarvan de takken lichtgrijs bemost zijn, alsof er ijzel op ligt. Beekjes die over stenen stromen en zacht kabbelend weer een bocht nemen. Roestige schotten aan de zijkant om stukjes land van water te voorzien. En dan het pad. Loeistijl. Soms lijkt het of je achterover valt. Omhoog over grote ronde stenen die je met twee passen moet nemen, en dan weer met kleine scherpe stenen. Stap-voor-stap. Rechterbeen pas optillen als je zeker weet dat de linker goed staat. Je kop erbij houden. Zorgen dat je heel boven komt.

Dat kom ik. Bezweet en koud warm ik me in het zonnetje, zittend op de stenen rand van de lokale fuente. El Faba is bereikt. Een piepklein dorpje met een schattig robuust kerkje. Grof van steen en eenvoudig, zonder tierelantijnen. Ervoor een standbeeld van een pelgrim. Ik drink voor het eerst koffie uit een niet-espresso-apparaat, in een winkeltje net bijna niks.

Later verder, ik val weer es in slaap...

Ik eindig in een eenpersoonskamer in het kleine dorp boven:  La Laguna, iets verder dan El Faba

1. Rob Seggelink:
    13 oktober 2019
    Ik zou er bij thuiskomst toch maar eens over denken, om van deze reis een boekwerk te maken. Je verhalen zijn steengoed en fijn te lezen, en de foto,s over het algemeen als bijvoegsel prachtig. :-)
  2. Tineke Kalis:
    Dank je wel schat!
  3. Peter:
    13 oktober 2019
    Wat heb je mooie foto’s, en als ik die foto van jou zie, je lijkt wel 10 jaar jonger. En via welk pad je ook gaat ik weet zeker dat jij je doel gaat bereiken.
  4. Tineke Kalis:
    13 oktober 2019
    Lief! Dank je , nu een heel nat pad ;-)