Etappe 22.3 tweede dag Ponferrada - 0 km

9 oktober 2019 - Ponferrada, Spanje

Verhuizen per taxi ( wel ja..) naar een ander hotel om de tweede nacht door te brengen. Ook super. De hele ochtend gebruikt om  tot en met zondag routes uit te stippelen en hostals en albergues op te bellen en te reserveren. Wat een karwei. Nog net voor tween naar de markt. Dat wil zeggen, de stallen met fruit, kleding en bloemen zijn  zigzag verspreid over elkaar kruisende straten. Aan het eind blijk je opeens bij de rivier te staan. Die stroomt diep, want de oude stad ligt er hoog boven. Later zal  blijken dat het echt een bovenstad is: met een lift ga je naar beneden. Omhoog sjokkend voelde ik me een oud wijf. Ongelovelijk dat ik etappe na etappe op de camino loop. Toch deed ik nog mn best steegjes te doorkruisen, pleintjes over te steken en de kerk te bezoeken. Maar ik was moe, zo moe.. Eigenlijk kon die ouwe meuk me niks meer schelen. Ik wilde naar bed, in het hotel.  Dus was ik om half zes 'thuis' . Met een halve fles rose van gisteren, zoute amandelen en brood met kaas kwam ik met gemak de avond door.

Nu moet ik me nog haasten om op tijd te gaan slapen, want morgen doe ik een complete etappe: nr  23- Ponferrada-Villafranca del Bierzo, 24 km.

Trusten

1. Alide Bogaard:
    10 oktober 2019
    Wordt je moe van boodschappen doen. Maar je hen de routes weer op rit en de slaapplaatsen ook. Geen zorgen over en ach : alleen nog even een stukkie lopen
    👍👊💪
  2. Marian:
    14 oktober 2019
    prachtig stukje Tineke. Ik voel de moeheid. Mooi geschreven.
  3. Tineke Kalis:
    14 oktober 2019