Counting down

8 september 2019 - Amsterdam, Nederland

Het is zondag, op dinsdagochtend vroeg vertrek naar Sevilla. De rugzak staat eindelijk definitief gepakt: 9,5 kg. En dat is precies waar ik me - terecht of onterecht - zorgen over maak. De behandeling van mijn schouder vorige week (kalk op de pezen verwijderen) heeft niet het gewenste effect gehad. Sterker nog: ik kan mn rechterarm nu helemaal niet meer optillen. Waarschijnlijk heb ik het aan mezelf te wijten. Een gezellige avond thuis met een goeie vriend, Β wijn, Sevillanas cdΒ en ....Ole! Ole.. armen omhoog en Au! Hoe stom kan je zijn?! Enfin, morgen een tweede cortizon-injectie erin. Niet echt volgens het boekje maar nood breekt wetten, aldus de schouderspecialist. Om nog even door te gaan: het rechterbeen, mn toch al slechte, is niet blij met de hondenbeet en geneest TE langzaam. Hij is ook duidelijk gekneusd en dat loopt niet fijn.

Genoeg πŸ˜€. Ik doe het ermee. Ik heb er zin in om Spanje na zoveel jaar weer terug te zien, te horen, te ruiken.. De eerste herberg waar ik slaap staat meteen al in Triana, DE flamencowijk, waar alles stampt en zingt en waar alle emoties samenkomen. Ik ga mn stempel halen in de grote kathedraal van Sevilla en zijg daarna neer met rugzak bij het eerste de beste terras voor een manzanilla, oh nee, geen drank! πŸ˜‰

De dag erna lopen naar Santiponce. Daar overnacht ik om overdag de ruΓ―nes van Italica te zien. Daarmee heb ik de eerste track meteen al in 2en gedeeld.Β

En verder? Wat doe je als je gaat denken of piekeren onderweg? Kijken! Want als je kijkt denk je niet. Gisteren de proef op de som genomen, ik keek en keek naar de schitterende Mode tentoonstelling in het Amsterdams Museum. Geen moment gedacht aan schoudertrauma's, teveel kilo'sΒ  of ik-kan-het-niet.Β

Dinsdagochtend om 4 uur brengt Rob de twee pelgrims naar Schiphol. Twee? Ja, huisvriend Paul gaat tegelijkertijd de camino lopen, alleen hij loopt in Portugal. We gaan het allemaal zien. Mm trouwe beer gaat mee dus ik ben nooit alleen. Ik hoop op lopen in stilte, van de weidse uitzichten en dorpjes genieten. Ik kijk uit naar de vele kloosters en kerken. Vamos ya! Buen Camino!

IMG-20190909-WA0005

1. Marijke:
    8 september 2019
    Super heel veel sterkte en hoever je ook komt je hebt jezelf weer overwonnen. Heel veel sterkte
  2. Ada Brokaar:
    8 september 2019
    Zo,dat klinkt ijzersterk,ik ga het volgen zet hem op en geniet
  3. Tineke Kalis:
    Hihihi πŸ˜‰
  4. Frans Helmich:
    8 september 2019
    Veel kijk-plezier...β€οΈπŸ‘€ ....Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal....( mijn lijfspreuk..πŸ’‹)
  5. Tineke Kalis:
    :-)
  6. C.Mook:
    8 september 2019
    Dat gaat een geweldige reis worden dat kan niet anders,geniet er van en knuffels van mams en mij,Xxx
  7. Mieke Kouters:
    Veel plezier Tineke!
  8. Mia:
    8 september 2019
    Zet hem op, Tien. 't Wordt mooi!
  9. Tineke Kalis:
    πŸ’‹πŸ™
  10. Trudezka:
    8 september 2019
    Het gaat zoals het gaat. En rustig aan. Dan breekt het lijntje niet...Heel veel plezier. Liefs, Troedie
  11. Tineke Kalis:
    πŸ™πŸ’‹
  12. Tineke Kalis:
    Dank :-)
  13. Tineke Kalis:
    Dikke pakkerd terug πŸ’‹
  14. Paul:
    8 september 2019
    Vergeet niet, Tien, lopen daar is anders dan trainen hier. Je denkt anders, voelt anders en kijkt anders, naar de omgeving en naar jezelf. Die rugzak gaat meevallen, verwacht ik
  15. Ineke:
    8 september 2019
    Tien, Stap voor stap, paso por paso, kijken, genieten, voelen.
    Niet Santiago maar de weg is het doel
    (zeggen ze)
    Ik vind je super dapper dat je dit avontuur aan gaat en ik ga je op de voet volgen πŸ‘£
  16. Tineke Kalis:
    8 september 2019
    Pfht, nee met Santiago hou ik me niet bezig :-) Dag voor dag, paso por paso inderdaad :-) big hug πŸ™πŸ‘£πŸ’š
  17. Bonnie Manting-Stoker:
    8 september 2019
    Heel veel succes Tineke en geniet en wees trots op alles wat je bereikt hebt.
    Bonnie Manting
  18. Tineke Kalis:
    Lief, dank je πŸ™πŸ‘£πŸ’š
  19. Jos:
    8 september 2019
    Met je bootcamp Vlieland en je nieuwe coupe wandel je sneller dan ooit 😁.
  20. Ansje:
    8 september 2019
    Het gaat om de wandelingen/ de dorpen/ de mensen/ de contacten/ de stiltes en niet om het einddoel. En je mag best een paar paracetamollen /terrasjes (boel) hoor als t pijnlijk is soms! Succes ! Ansje
  21. Tineke Kalis:
    8 september 2019
    dank hoor, arm doet zo zeer dat ik besloten heb met een vrijwel lege rugzak te gaan lopen en de rest vooruit te sturen per overnachting :-( Gaat het niet linksom dan rechtsom..
  22. Annemarie {Vlieland, boek, zusje van Henny:
    Hey Tineke,
    Haha, die beer, geweldig !
    Ik heb er ook nog een voor je:
    Je hoeft geen angst te hebben over de mogelijke beren op je pad, die beren zijn je pad.
    Buen camino
  23. Tineke Kalis:
    9 september 2019
    Jajaja..:-) mn knuffelbeer waar ik mn arm op laat rusten.
  24. Ansje:
    9 september 2019
    Nou Tineke! Zoiets wilde ik je al schrijven! Ik dacht doe de helft minstens eruit. Alles wat je onderweg kan kopen bv een schone lange broek /trui koop je dan!! Super goed! Dan inderdaad zo! Omdenken hè! Het gaat je goed en t is geen afgang als je opgeeft vanwege de pijn! Zoek je een mooie plek en hou je daar een heerlijke vakantie! Download je de mooiste boeken! Xx
  25. Tineke Kalis:
    9 september 2019
    Dank je Ansje, but never give up! :-)
  26. Tineke Kalis:
    9 september 2019
    5 boeken+ 5 luisterboeken op mn tablet en mobiel. Alleen nog even een mooi uitzicht in Guillena bv en ik hou me even rustig. Pees bleek afgescheurd, prik in bot moet gaan helpen verzekerde de arts me. In dec. actie ondernemen :-(
  27. Ansje:
    πŸ’ͺπŸΌπŸ‘πŸ½
  28. Alide Bogaard:
    11 september 2019
    Ik ga je volgen vanaf de bank en zal wel eens achter de oren krabben. Doorzetten daar ben je goed in. Dus stap voor stap. Hopelijk doet je lichaam ook wat jij wil. πŸ˜ŽπŸ™‹β€β™€οΈπŸ‘ŠπŸ‘