Afvinken maar..

6 december 2022 - Brussel, België

Ok,het eerste avontuur kan ik afvinken. Het tweede trouwens ook.  Heerlijk relaxed zit ik te breien in de eerste klas coupé. Kopje thee erbij uit de thermosfles. Helaas geen internet en ook geen stroom. Vreemd wel, maar vooruit..
Kwart voor twaalf 's avonds zou de trein in Brussel Zaventem aankomen. Een  kwartier ervoor begeef ik me vast met de loodzware koffer-op-wieltjes naar het halletje verderop, dan ben ik er snel uit. Verderop is nog een halletje , achter de harmonicadeuren. Door het glas zie ik daar een donkere man zitten. Een Gambiaan , denk ik meteen. Ik mime "Gambia?" en hij lacht bevestigend. Dan stopt de trein. Ik mime weer " moeten we hier eruit?" "Nee" mimet hij terug  "de volgende" Ik ben er niet gerust op. We zouden op de eindhalte uit moeten stappen.. Dan zie ik het bordje  Airport Zaventem voorbij vliegen. Huh?! Hadden we er niet uitgemoeten? De man houdt vol dat we de volgende er pas uit moeten. Dat doen we. En daar staan we dan: Brussel Midi. Opeens is de man niet zeker meer van zijn zaak. Ik wel: " we hebben de airport gemist". Beschaamd buigt hij zijn hoofd. We moesten toch tot de eindhalte? Klopt. Maar klaarblijkelijk rijdt de trein na de airport toch nog door. Ok, hulp vragen. NU.   "Meneer, gaat er nog een trein naar Airport Zaventem?"
"Jawel, om half vijf in de morgen"
Dat gaat niet lukken. Een taxi! De meneer blijkt een zeer hulpvaardige jongeman die ons naar de taxi standplaats loodst. Ons ja, want ik ga die Gambiaan niet achterlaten. Even later racen we door nat Brussel met de volgepakte taxi. Voor €50 zijn we op de airport, alsof er niets gebeurd is.  Ik stuur in overleg een tikkie naar de Gambiaan. Ook weer geregeld.
Ik ben door alles wat  afgeleid en vergeet de thee en mn heerlijke zelfgmaakte sapje op te drinken. Die pikt de beveiliging direct in, evenals het potje Start-Yoghurt..  Pfht.....

20221206_044721

1. Mieke:
    6 december 2022
    Jeetje Tineke, succes verder!
    Goede reis verder!
  2. Dian:
    6 december 2022
    Ik lees graag met je mee, dank je wel hiervoor
    Volop genieten
  3. Ineke:
    6 december 2022
    Ha, ha…..het begint al goed. Maar zoals altijd weet je het op te lossen.
    Mooi verhaal.
  4. Alide.:
    6 december 2022
    Gaat nooit met jou van een leie dakkie.
  5. Rolf Vleeming:
    6 december 2022
    Het leven blijft een avontuur 😀
  6. Myrthe:
    6 december 2022
    Welkom terug! Ik heb nog wel yoghurt voor je, en evt citric acid voor je yoghurt. Dan werkt het sneller.
  7. Erik Haafkens:
    6 december 2022
    Nou zeg, je bent er weer helemaal.
    Inclusief het oplossen van problemen.
  8. Marleen van Essen:
    6 december 2022
    Leuk om mee te lezen en ik wens je een fijne tijd in Gambia. Wij zijn weer net thuis.
    Maar…. waarom ga je in vredesnaam via België naar Gambia en niet gewoon met Corendon vanaf Amsterdam? Het was totaal niet druk op Schiphol en de vliegtijd was 5.50 uur.
  9. Jopie:
    6 december 2022
    Spannend, maar gelukkig goed afgelopen. Nu stressloos verder.
  10. Marian:
    6 december 2022
    Het begint al weer spannend Tineke. What is next? Goede reis!
  11. Aart Kraak:
    7 december 2022
    Wat een avontuur, nu al. En dan ben je pas in België. En een wijze les: mannen weten altijd de weg... denken ze. Ik beken.
  12. Doekla:
    8 december 2022
    Hahahaha ja hoor ze (10) is weer op reis :-)
  13. Sity:
    8 december 2022
    Dank voor de tip! Ik moet er in januari uit in Midi! kan dus blijven zitten. wat schrijf je leuk!.
  14. Tien:
    8 december 2022
    Dank! Geef graag tips ;-)